Fan vad bäst!

Special idrott idag då, min plutt var redan på plats när jag kom, meeen. De hade glömt tränset hemma! Som tur var fick man låna ett träns av ridskolan som ändå satt hyffsat bra. Nosgrimman var ett remont och den var så stel så vågade knappt spänna för att hon skulle få skav, och så var det ett 2-delat bett som inte gillades om jag tog lite för mycket i henne. Annars så rids hon på vanlig engelsk nosgrimmao ch ett 3-delat bett. Men vi kom igen lektionen även med lånat träns :)

Rida LB:1an, gick inte så bra första gången, och självklart skulle man rida först. Men jag hade inte hunnit värma nånting när vi bestämde ordning så Sandra red före mig när hon var klar. Tur! Kunde inte programmet helt så kunde kika på henne medan hon red, men Uffe förklarade även innan för jag trodde nästan att jag lärt mig fel :O
Som tur var hade jag inte det, puuh!

Andra gången jag red så var hon inte alls lika fjantig för bommarna på marken och hon var lite mera följsam, (förmodligen för att jag kom ner mera i sadeln) och var väldigt fin i rytmen. Formen var det lite si och så med men jag struntade ganska så mycket i den och försökte bara rida vägarna, men den kom efter hand :)

Det roligaste på hela lektionen måste ha varit när Uffe säger: "Jag är ganska så imponerad att ni har kommit så långt på så kort tid, men det är mycket kvar att göra", det lät så bra i mina öron! :D Började nästan tro att han inte kunde säga så mycket positivt i en mening att han var tvungen att lägga till "men det är mycket kvar att göra", haha! Men det lät bra att höra iaf :)

Slänger in ett foto på lurvmonstret Bounty fotad den 26 mars -09, Foto: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0