Inge Upplanda :(

Bounty
Och eftersom vi körde fast i snön så ville vi inte riskera att åka ut med transporten med Bounty i. Så ingen träning i Upplanda inte, det får bli på måndag istället.
Fick rida hemma idag, och jäklar så dryg hon ska vara i början, hon vill inte arbeta och bara hänger i tyglarna eller att hon inte tar stöd alls. Det ska gå fort för att slippa det långsamma arbetet. Allt för att slippa. Sen när hon förstår att hon inte kommer ifrån det så blir hon hur jäkla fin som helst!

Foto: Jag

Papaya
Men innan man red sin plutt så skulle jag longera Papaya, in med henne och fixar i ordning, hon blir lite sur när gjorden och svanskappan sätts på. Inte hennes favorit.
Sen ner i hagen, och så börjar vi. Hahah! kan inte annat än att skratta åt denna konstiga ponny :')
Hon börjar att bocka och hon bockar, bockar och fortsätter att bocka.
Gillar man inte svanskappan så måste man bli av med den (;
Helt plötsligt så flyger svanskappan bort oxå :O Hon bockade så mycket att den gled av svansen på henne.
Man sätte tillbaka den och när man ska börja longera igen, då sjunker ponnyn ihop och lägger sig ner!
Hon skulle rulla runt med gjord och longerlina, jag fick lite halvt panik och försökte få upp henne, blev lite av skrämseltekniken, och hon flög upp och började att bocka igen.
Hahah! Men sen var trav en för sakta gångart så vi provar galopp, lilla söta ponnyn, det är snö ute!
Hon halkar och så plask, ligger hon på mage i snön. Vad jag skrattade!
Man skulle ha filmat vårat försök till att longera, ooh så jag skrattade.

Foto: Jag

Elwis
Efter att man ridit Bounty tog man in Elwis och borstade och longerade han med. Han som annars är lugnet sjlv, fick lite fnatt och började små-bocka :)
Och han skulle inte skritta, det gick för sakta, så bara en massa trav för hans del.
Söta ponny :')

Foto: Jag


Jag förmodar att Carina släpper ut alla pollarna i sommarhagen så att dom får springa av sig en massa! Det behöver dom alla nu när det är svårt att springa i den steniga och hårda vinterhagen :)


Kommentarer
Postat av: Dessie

hahha, de skulle ja vilja se fan xD

2009-12-27 @ 18:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0