Inte bra!

När vi skulle åka hem med Bounty, gick det dessvärre inte lika bra som när vi red. Allt var klart, hästen i transporten och alla saker desamma. Startar bilen och börjar rulla, när vi kommer ut från grusuppfarten med alla groparna och upp på asfalten så tvärnitar pappa, eller han gjorde inget. det tog bara stopp. En sån j*vla tur att vi bara körde 5-10 km/h! om vi hade kört på E4:an hade min ponny kanske ramlat över frambommen!, eller slagit upp hela framdelen mot bommen i fram eller vad som helst. Puh!
Med bilen var det inge bra, bilen hade säjälv stannat för styraxeln hade ramlat loss och ena däcket stod ut och det andra rakt. Det var lite läskigt. Så pappa fick gå och sparka till däcket så det åkte åt det håll jag styde åt så backade jag upp bilen+släp breve caffis.
pappa fick ringa till Tomas som kom upp och fixade det. jag som hade klipptid! Den skulle jag hinna till om allt hade gått som det skulle, aah tyvärr inte idag.

När vi väl kom iväg så åkte vi till Tobo och jag fick klippa ig snabbt som tusan, sen vare iväg till Vendel för att lasta av ponny. Stackarn hade fått stå i transport aslänge. Glad blev hon när kompisarna kom till grinden och mötte henne. Så söta alla ina pluttisar är :')

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0