Jag <3 dig

Vad jag älskar dig min ponnyplutt! Du är så sjukt jävla underbar!
Dressyrträning för Uffe idag, ponnyn stod redan på Tirk när jag kom. Fick åka med Lotta till stallet. Fixade min plutt och började värma. Avslappnad och fin, lite stress men det gick över. Hon höll MITT tempa nästan hela lektionen! Nån gång försökte hon dra iväg lite men de var bara att krama på tyglarna och hon saktade in. Vilken känsla man får när du gör som man säger pluttan! <3 haha Lotta fick säga till en nån gång, lutade mig framåt med axlarna. Uffe gav beröm att hon blev så fin när hon slappnade av, han hjälpte mig med att sitta ner på henne med, har haft lite problem med det men det verkar nu vara löst. det jag behöver träna på är att sitta rak i ryggen och hålla mera på vänstertygeln i höger varv. Ponnyn har liiite för mycket energi eftersom jag inte kan galoppera i hagen längre, det kommer att bli vår död om vi försöker nu i leran. Men när hon fått galoppera lite så samlade hon sig lätt och gick ner i formen. Ååh min plutt är du! <3

Har inte orkat skriva här på bloggen under helgen, har inte gjort någon spec än att "spöka" för småbarnen på Tirk. Ridit min plutt och hon var skitfin i söndags :D

Nej nu ska jag in i duschen, Tjosvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0