Mycket häst!

Vaknade vid 9, gick upp o gjorde inget alls. Bussen gick 1 till Vendel i regn. Usch! Jag hatar regn, man blir blöt och torkar aldrig. Väl i stallet så kollade man alla hästarna så att ingen frös, det har juh regnat konstant sen typ torsdags kväll? Ingen frös så man böt om och hämtade ponnyn, skulle brodda henne men ena hålet i skon var snett så där gick det inte i nån brodd. Så hon får gå obroddad ett tag till då. Skit!, det har blivit så blött i hagen nu. Måste prata med Carina om Amelia när dom kommer hem, då kanske jag har en ridbana att träna på och riktiga hinder. Det skulle vara najsigt! Efter Bounty tog man in Kentucky och skrittade ut en sväng barbacka på honom, han har stått väldigt länge nu för Carina har inte hunnit rida och jag hinner inte i veckorna, så han fick komma ut och röra på sig :) Allt var såå läskigt! Själv var man tvungen att ha regnbyxor på sig för annars skulle man bli något blöt. När han var klar så tog jag in Elviz och borstade på honom, han måste in varje gång jag är där för hans jäkla mugg! Den vill inte ge sig. Stackarn har skitont i bakbenent för den dära muggen, den sitter precis i ett veck. Han har blivit mycket duktigare att sköta med, förr så ville han inte ens flytta på sig när man skulle byta sida, nu är han mera uppmärksam och gör oftast de man ber han om, kanske att de kan ta lite tid (; Sen så fixade man allt som man använt och cyklade iväg mot bussen, missade den med 10 min. Surt! Så Daniel kom och hämtade mig, käka god mat hemma! och nu har jag fixat skjuss till Gimo i morron, Jippie! Susanne ska dit med sina 2 barn och tävla så får åka med dom dit, får se om mina föräldrar kan hämta mig när tävingen är klar, annars måste man åka mitt i LCn tror jag. Och då är LB klassen kvar. Men det visar sig, ska plocka fram en massa saker jag ska ha med nu, Tjosvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0