Dagens ridning

Skulle ha ridit dressyr, men de stod 2 hinder på banan. Så plockade en bom och la den på medellinjen, sen tränade jag galoppombyten över den, sen visade det sig att han kunde galoppombyten utan bom... Irriternade. Men då bestämde jag mig för att träna mig själv med mina lägen. Hittade fakiskt väldigt ofta lägen. La ner de 2 små räckena, ett till ett pyttekryss och det andra fick förbli ett räcke men superlitet de med. Sen satte jag ihop de 2 räckena och bommen till en liten bana så jag tränade mig själv med lägena, få honom lugn och rytmisk efter "hinder", få till en bra sväng till bommen och ett snyggt galoppombyte. De satt riktigt j*vla bra på slutet!

Efter den hårda träningen blev det en låång skrittur efter, hon var alldeles svettig, men han hade jobbat på jättebra! Superduktig var han :)

Vet ni, jag tänkte ta med mig Sara Z nån gång, så den lilla flickan får ta och hålla i en kamera hon med (; Hon har lovat!

Jag och Hickory mitt i en galoppfattning, Foto: Dessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0