Hickory var duktig :)

Igår red jag som sagt Hickory. Sara kom in och gjorde mig sällskap medan jag mockade och fixade i stallet. Sen blev det att ta in Hickory, sadla och tränsa. Sen skrittade jag iväg mot ridhuset, hur många möter man inte på vägen? Joo, hur många som helst! Jag som inte vill rida när man har publik...

Iaf in i ridhuset och skritta ett bra tag, han precis börja trava när Sara kommer in med Cassie, hon ska tävla dressyr i morron på honom (; och samtidigt kommer det 3-4 pers in och vill titta på. Tur att Sara sa till dom att gå (sätta sig på läktaren ist), Cassie är "rädd" för det hörnet redan.

Kände igenom Hickory lite, galopepra lite och sen blev det jobb. Nog mera jobb för mig än för honom tror jag allt. Har mycket med mig som jag måste träna på, och som jag försöker att tänka på så mycket som möjligt. Tycker själv att jag blivit lite bättre på vissa av grejjerna, men igår red jag extremt mycke barnvagn! Allstå, att jag lägger ner händerna som att jag körde en barnvagn.

Sen plågade jag mig själv med nedsittning i trav och galopp + övergångar. Finns inget värre! Jag spänner låren så jag studsar ganska mycket. Och så lutar jag mig åt höger i höger varv, så hästen tappar balansen och det går då fortare och volterna blir mindre. Så det är vad jag tränar mest på. Så mycket övergångar blev det under hela passet, och försökte att samla upp honom mera, han tycker de är lite jobbigt :) Men han var riktigt duktig på slutet! var fint samlad och gjorde fantastiska galoppfattningar, fina ponny. Så valde att sluta då han gick så bra.

Tog en skrittrunda ut med Sara, fixa Hickory och ta 5 tåget hem :)

Jag och Hickory, Foto: Dessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0