Labyrint - Kärleken?



Eyo, ja! Eyo, ja! Eyo, ja! Eyo, ja! Eyo, ja! Ey! Eyo,
jag ser hur dom springa runt med kniv i hand
Jag ser hur vi hugger och vi mördar varann
Jag ser hur politikerna bygger sina namn
Genom o' göra deals med sheytan och
sälja oss som gram
Jag ser hur dom kämpar för o' hålla oss nere.
Jag ser och jag undrar är det ingen som ser de' Tänker att det alltid kommer vara likadant
Vi måste tänka efter,
måste läära våra barn.

Ännu en bror som dog idag
Ännu en mamma som förlorat sitt barn
Det händer hela tiden, inte svårt o bli van
Det är så vi kommer leva när vi krigar mot varann eyo
Vart tog kärleken vägen, vart e den, vart är den
Vi tappa' den för länge sen
Jag tycker det är sorgligt och besvärligt för livet ska va härligt
Inte fyllt med mord och hämnd


Ey yo vart tog Kärleken vägen,
allt vi ser är våld i slummen
och politiker me lögner samma ,
saaaak i hela vääärlden.
om inte babylon går under kommer folket känna hunger då är det lätt o bli ,
VÅåååldsbenäägen, för hat o ilska håller kamraterna tysta o vi
försöker hitta gläääädjeen



Yo Vart tog kärleken vägen?



Vart tog kärleken vägen?
För mycket våld i våra städer.
(våldvillbryta allting du äger?)
Begär en förtär en när man lever i misären.

Kommer aldrig nånsin bryta ner vårt folk.
Vi kommer aldrig böja oss.
vi håller huvudet högt o stolt.
försöker med alla medel att Hålla oss under kontroll.
Men de förutspår ett steg närmare är vårt
För vi förlora ingenting
folk som förlorat hoppet har förlorat allting
svårt o' hitta kärlek bara tribulision här omkring
om ingenting förändrar sig så startar vi snart krig
hehey för ni säger att ni jobbar på en lösning
men vi går inte på de
säg hatet blir starkare o orten står i låger
o' kärleken är borta ingen här kommer ihåg den
så grabbar döda bröder på hörnen med våld och droger.


Ey yo vart tog Kärleken vägen,
allt vi ser är våld i slummen
och politiker me lögner samma ,
saaaak i hela vääärlden.
om inte babylon går under kommer folket känna hunger då är det lätt o bli ,
VÅåååldsbenäägen, för hat o ilska håller kamraterna tysta o vi
försöker hitta gläääädjeen


Yo Vart tog kärleken vägen?


Jo jag svär det är knass.
Finns ingen kärlek kvar.
Vi rånar på ägodelar.
Du har beväpnade barn.
Jag ser dom råna när butiken
dom har dåliga förbilder.
Och dom ploppar i sig piller.
För o blockera beskymmer.
Men dom är kvar där dom va.
(Dom har missat och förtvävad vår stad?)
Undergången är här snart.
Bror jag räknar dar.
precis som gubbarna på kåken
som spelar muller o poker.
Och ungarna på gården har blivit pundare med nålen.
Babylon.
Vi har fått nog med ert (förtryck?)
Bli attackerad av krypskytt,
så folket kan om vi vill (Får vi dig ett bud?)
Revolution.
Raserar det ni har byggt, betong barn.
Kan aldrig nånsin skrämmas och bli tyst.
fortsätter fram sprider kärlek och försöker att vara shyst.
Klipper upp en kvist och zippar upp min spliff.
Sätter folket i första hand allt annat kommer sist.


Ey yo vart tog Kärleken vägen,
allt vi ser är våld i slummen
och politiker me lögner samma ,
saaaak i hela vääärlden.
om inte babylon går under kommer folket känna hunger då är det lätt o bli ,
VÅåååldsbenäägen, för hat o ilska håller kamraterna tysta o vi
försöker hitta gläääädjeen

Yo Vart tog kärleken vägen?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

så sjukt bra!

2010-12-23 @ 16:18:06
URL: http://rebeccaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0