Min transport

Min transport har en historia som inte många transporter har (;

Tänkte bara berätta lite om den, jag har en egen transport, men har ingen häst. Min pappa hittade en kraschad transport i närheten av där vi bor. Den hade vält ner i ett dike med häst i, ingen skada på hästen (vad jag vet). Men transporten blev totalt förstörd, den stod väldigt länge på ett och samma ställe innan min pappa valde att köpa den för vrakpriset 2.500 kr.

Transporten är en Kylingekärran Apollo.

Vi hämtade transporten 28 mars -08. Min pappa har sedan den dagen byggt ihop transporten till vad jag har att åka med idag. Han buggde inte själv utan fick hjälp av en nära kompis som aldrig har byggt en hästtransport förr utan bara bilar.

Första gången jag använde transporten blev 19 april -09 till tävling, då var den klar att kunna användas. Tänk då att min pappa och en kompis till familjen har byggt ihop transporten i stort sett själva, det tar tid.
Sen har han eftersom fixat med lysen som igentligen inte är nödvändiga, men som är bra att ha. Småsaker i transporten osv. På transporten finns de t ex ingen dörringång i fram, utan man använder frontluckan. Så mycket större plats inne i själva transporten, lättare att ha den tkr jag, än den förbanande lilla dörren jag jämt fick damp på :')

Sen har vi alltid grep och kvast sitter längst fram, en lampa finns oxå om det är mörkt. Pappa ska svetsa ihop en sadelhängare om man lastar en häst till t ex träning, smidigt! Så min transport är lite speciell, inte många som vill hyra den pga att det inte finns någon dörr utan bara frontluckan. Men jag gillar den som den är och då får den vara :)

Jag (pappa) har även beställt hem text som det står "Linda Enarsson" på, som ska sättas på transportens båda sidor så fort det har blivit varmare och jag har tvättat av den :)

Det vi har betalat på denna transport, så lite kommer man aldrig att hitta en färdig transport för. Om den inte är typ 20 år gammal eller nåt sånt (;
Vi sparade ca 30-40.000 kr på att bygga ihop denna än att köpa en sprillans ny.

Ignorera min bror (; Såhär såg iaf transporten ut när vi kört hem den.

Allt detta låg i transporten, delar av den.

Janne på tävling i transporten.

Tyvärr har jag ingen bild på hela transporten som den ser ut nu, men så fort texten finns på. Då fotar jag nya bilder (;


Kommentarer
Postat av: Lina Renström - Du kan vinna ett tävlingstäcke!

SV: Jag har bara haft honom sedan i december så det är inte jag men det kan vara hans förra ryttare Anna såndberg. Du får gärna skicka bilderna till min mejl om du vill ändå, kul att se honom för några år sedan! :D Kram Lina

2010-02-27 @ 21:35:01
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Dessie

snyggt ;P

2010-03-01 @ 19:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0