5,5an

Åkte tidigt till stallet, fixade ponnyn som inte ville komma in från hagen, var länge sen hon var så här bråkig (;
Pappa kom runt 9 och skottade ut transporten, de har juh snöat hur mycke som helst! Iväg till Upplanda och där var redan en häst, och den var mycket rolig att titta på tyckte bounty. Fick knappt nån kontakt med henne :')
Plockade fram lite hinder, hoppade 2 studs, 1 galoppsprång och oxer.
De gick bra vissa gånger och mindre bra andra. Nej men om jag hade lite go i henne så hopapde hon avslappnat och skitfint! Tog studsen lugnt och fick plats med ett galoppsprång i mellan och hoppade värsta fint på oxern, gick det mindre bra så sov hon igenom studsen, tände till i den och sen gick de fort som fasen ut! Så det blev studs mellan studs och oxer, där de skulle vara ett galoppsptång. Så det var väldigt blandat.
När jag hoppat några gånger och hon var lugn så tog vi bort första krysset och la bara en bom där, hon travade över den som om hon alltid har travat över bommar! Och sen kunde hon hoppa lite halvt studs över det, eller ta ett jäkla stort galoppsprång över. Väldigt blandat, men nyttig träning både för henne och mig :)
Nu har jag en hyffsad koll på i vilket tempo som vi måste ha mot hinder för att hon ska hoppa, hur mycket jag behöver hålla om med ben osv osv. Kan rabbla upp hur mycket som helst som jag måste tänka på men som jag inte alltid gör, och då stannar Bounty för hon inte vet vad hon ska göra :) Så typ alltid är det missar av mig!

Foto: Dessie

Vill ha nya ridbilder, men ingen kan/vill följa med och fota, surt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0