Dagens!

Bounty
Pappa skjussade oss till Upplanda och där ställde vi upp 3 hinder, räcke på långsidan, kryss snett igenom och sist en oxer på andra långsidan. Började med att trava över krysset på en 8-volt, gick skitbra! hon lyssnade fint bakåt, på mina halvhalter men även framåt när jag ville hoppa av.
Sen blev det räcket, höjjde upp det lite och sen räcke över till oxer. Gick finfint det med!
Sen hoppade jag "banan". Räcke långsida, räcke snett igenom och sist oxer. Började på låga 50-60, hon lyssnade mycket bakåt och drog inte alls så mycket som jag trodde hon skulle göra! De kändes knappt att hon hoppade (;
Höjjde upp till ca 70-80, lika där. Sen blev det rent 80 alltihopa, för det är höjden jag ska hoppa på söndag. Gick finemang! De gånger hon drog iväg blev det lite fel men hon hoppar iaf, det är helt otroligt vilken förändring det har blivit sen första gången jag hoppade henne. Och så är det juh så att man alltid ska träna högre än vad man ska tävla, så vi höjjde upp banan till 90. Och fyfan vad jag älskar dig! <3
Hon hoppade, hur jag än kom. Vilket tempa, kosgalopp. Allt! Hela tiden, stort och nära. Vissa gånger la jag henne fel för att "testa" om hon hoppade iaf, och det gör hon! Så vi tog en sista runda med perfekta språng på alla 3 hinder! och ett bra tempo. Du är underbar min söta ponnyskrutt <3

Foto: Jag

Papaya
Papya fick bli longerad med sadel i en av hagarna, det gick finemang! Utom att hon inte kan skritta (A) haha, det är antingen halt eller trav, söötis :') Hon har även accepterat att svanskappan sitter på i traven nu, det är skönt. För annars så sparkade hon bakut hela tiden. Det var extremt jobbigt och man kunde knappt longera alls.
Men i galoppen är den inte ännu accepterad, där sparkade hon och hade sig ett tag, sen äre lugnt ett tag och så börjar vi igen! Men ett stort + till henne! :D

Foto: Jag

Elviz
Elviz fick även han bli longerad med sadel idag, han var skitfin i skritt och trav. Lyssnade nör jag ville ha skritt och trav osv. sen fick han nå fnatt och började galopepra, och denna ponny kanske inte ser så stark ut, men j*vlar vad han är stark! Så blev lite dragkamp där och sen funkade bara skritten på han. Mitt tålamod drog till botten och han ville inte göra nåt så vi slutade och gick tillbaka ist. Ingen idé att ens försöka då så lika bra att vi slutade :)

Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Ellabolla' [fotoblogg / mitt liv]

fina hästar! :)

2010-01-23 @ 16:15:22
URL: http://ellinorsjoberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0