Fråga?


Vad har du för inställningar vid hästhoppning?


Jag har olika inställningar beroende på vilket väder det är. Jag har själv väldigt svårt att fota när det är moln så de inställningarna kan jag tyvärr inte ge ut, mest för att dom kan jag inte i huvudet och för att jag måste testa mig fram till bra bilder :)

En viktig sak innan jag säger vilka inställningar jag har, jag fotar endast i manuellt läge på en systemkamera! Alltså, jag ställer in alla inställningar helt själv.

Slutartid: 640 och uppåt
Bländare: Varierar mycket, beror på vart solen står i bilden.
ISO-tal: 200
Vitbalans: Direkt solljus
Sen har jag alltid fokusläge AF-C.
Detta är mina vanliga utomhusfotograferins inställningar, de varierar lite om det är sol, moln, regn osv, och hur "snabbt" jag måste trycka av. Fotar jag t ex hundar brukar det bli en snabbare slutartid, människor behöver det inte vara en så snabb slutartid, utan kan ha lite långsammare och höjja bländartalet lite. Man får testa sig fram (;


Båda bilderna fotade av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0