Min kamerautrustning

Jag köpte min första systemkamera kamera den 30 december 2008, jag hade då sparat i ca 1-1,5 år för att få ihop pengar till en kamera, som slutligen blev en Nikon D60. Jag hade länge velat ha en Nikon och så fick det bli.
Jag har nu uppdaterat mig till en Nikon D300s.

Jag fotar allt från ridsport, människor, natur och bilar. Allt som hamnar framför linsen kan bli ett avtryck, ett minne. Jag sparar mina minnen i bilder.

 Nikon D300s hus
 Nikon D60 hus
 Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5G VR
 Sigma AF70-300/4-5,6 DG
 Nikon AF-S DX 35/1,8 G
 Nikon MB-D10 Multi Power Battery Pack batterigrepp till Nikon D300s/D700/D300
 Lexar Professional 4GB minneskort
 SanDisk SecureDigital SDHC 8GB Ultra 15MB/s Class 4
 Sandisk SDHC Extreme III 8GB
 Hoya UV filter till alla objektiven objektiven
 Putspaket med blås och borste, rengöringsduk och rengöringsspray, topz och dukar.
 Lowepro kameraväska
 Action Väska Black No. 4.5
 Trebensstativ i aluminium



Jag säljer även bilder genom min hemsida, men det bara på hästtävlingar som jag åker ut på. Det är min sommaraktivitet, att fota hästar på tävling och tjäna pengar. Ett smart sätt att tjäna pengar på, nåt man tycker är kul.

Jag har även börjat sälja bilder tillsammans med Elin Petterson, vi säljer bilder genom vår hemsida och tar även med skrivare till tävling för att kunna sälja på plats. Bilder från våra tävlingar hittar ni på www.ElindaPhoto.nu.

Kommentarer
Postat av: M E L L L I I E

Jag har också en d60! Tycker den är bra men börjar också växa ur den. Jag tror nog att jag ska spara till ett ljusstarkt telezoom, hehe. :)

2010-01-11 @ 15:44:28
URL: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hallåå :) Jag funderar på att köpa ett objektiv, men finns det "bara" för antingen ute eller inne, stillastående eller "sport", att zooma långt, eller kort..? :)

2010-03-27 @ 16:45:22
Postat av: Emelie

Vad tycker du om ditt tele? :) Har svarat på en annons om ett sådant, efter att mitt tele råkade ut för en olycka. x'D

2010-05-24 @ 16:40:06
URL: http://mellliie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vilket är det bästa objektivet som du använder mest ? (fota hästar)

2010-08-06 @ 09:13:36
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0