Rädd Bounty

Dagens ridtur var väl inte så lyckad precis.
Började redan inne i spolspiltan, där inne står nu en fläkt som låter lite grann och som står p en pall, vattnet har frysit så den måste värma upp det. Ohc det var såå läskigt enligt Bounty.
Sen sitter man upp och rider iväg, tänkte ta en runda som en kvinna berättade om. Kommer över bron till Öster Ekeby, sen stannar Bounty. Hon skakar i hela kroppen och vet inte vart hon ska ta vägen. Det hon blev rädd för, höll jag på att garva ihjäl mig av! Det kom en längdskidåkare nere i en kohage, och Bounty tog till flykt. Hon tvärvände och försökte galoppera iväg. Tur att man hade kortat tyglarna innan så man kunde hålla henne. Knas ponny (;
Sen fortsätter vi med en bildörr som slås igen, skitläskigt!
Så tar vi in på en traktorväg och travar över ett gärde. Fortsätter in i en kohage, men där skrittar vi. Och så stannar Bounty igen, jahaa? Vad äre nu, tänkte man. Jovisst då går en älgko typ 300 m framför oss. Väntar på att den ska gå därifrån och sen springer den. Fortsätter på vägen och 500 m efter att vi såg kon så såg jag att det rörde sig inne bland buskarna, jo där står kon. Men nu 30 m ifrån oss. Bounty såg henne sen oxå och visste inte vad hon skulle göra, stanna eller fly?
Hon stannade för hon vågade inte röra sig :')

Sen hände faktiskt inget mera läskigt, hade tänkt att rida runt denna runda men över ett annat gärde blåste det så jäkligt så vände tillbaka och red samma väg igen. Och hon var grym i galoppen!
Många vet säkert hur kämpigt jag har haft med den och nu så kan jag korta den 10x så mycket än när jag kunde förr! :D

Bild från idag, Foto: Jag

Kommentarer
Postat av: Gustav!

Haha xD vare läskigt att stå brevid älgen?

2010-01-08 @ 19:37:30
URL: http://glurken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0