Stallet 11-17!

Det blev en lång dag i stallet idag, har gjort massor känns det som! Kameran fick åka med så ni ska få en massa bilder snart, ska först skriva vad jag har gjort :)

Bounty
Vi tog en runda ut i skogen, eller nästan iaf. Halva vägen är i skogen och halva på vägar. Hon var gaaalet pigg! Har inte ridit ut på aslänge så nu var hon extremt taggad, traven var hon skitpigg och tramapde på, slängde och bet med huvudet men annars ganska lugn, fick lite ryck ibland och försökte dra iväg :') Min plutt!
Sen i galoppen var hon lugn i början, men ja brukar ställa mig upp och låta henne rulla på. Då jäklar tog hon fart! Och så fort det går :O Behövde typ bara ta lite i tyglarna och hon saktade in direkt, fiiina ponny! Sen blev det lite mera trav och hon slänger bara en massa med huvudet, upp och ner, höger och vänster. Hela tiden. Vet inte riktigt varför hon gör så, de är bara när vi rider ut. Inte när ja rider nere i hagen och ska träna, bara när vi rider ut. Mysko... Men lite fin blev hon på slutet, men ja hade svårt att sitta still i sadeln, brukar ha brorsans gamla thermobrallor och de är inte så lätt att rida i dom (; Men man fryser inte! :D

Ooh jag ska förska mig på att lära henne lite trix oxå (; Bara för att så blev det så att jag tränade 2 st idag :)
Nu ska vi träna intensivt så hon kan dom båda! Ni får veta senare när hon kan dom lite bättre.

Foto: Jag

Papaya
Carina kudne inte hjälpa mig när ja skulle hänga på henne, men ja började med att longera. Och ponnyn är helt crazy! Bockade och galopperade som bara den, så mycket energi. Så när ja väl tog upp henne så var hon liite lugnare, men inte mycket (; Gick och puffade på allt och alla, sparkade med frambenen och höll på. Knas ponnyn, hängde inte länge på henne. Peter är inte så säker med Papaya och jag ville inte hänge så länge när hon hade så mycket energi, allt försvinner inte så fort på den ponnyn (; Duktig var hon iaf! :D

Foto: Jag

Elviz
Longerade han med, men han bara 6-7 varv i trav, sen så lossnade hans bandage på frambenet. försökte pilla dit de så att han kunde gå upp utan att de skulle lossna för mycket, sen fick Peter hämta Carina så hon fick lägga om ett nytt bandage, blev inge mera longering för han utan ja hängde lite och sen så hoppade jag upp. Snacka om härliga gångarter! Så jäkla fina :D För att vara en liten C ponny, så har han väldigt långt steg. Gjorde lite små kommandon som halt och framåt. Trycka extremt lite med benen och smacka. Inge spec men vi gick runt på gårdsplanen några varv ochh an är juh för duktig :D
Sen kom Peter ut med barnen så fick dom sitta på han en liten sväng båda 2, Sandra tyckte de var skitkul! Kanske blir en liten ryttarinna av henne (;

Foto: Jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0