Mera stuga


Solnedgång, Foto: Jag

Tänkte berätta lite mera om vad vi gjorde vid min stuga. Jag, älskling, Sofie och mamma åkte ut till stugan på fredagen efter lunchen. Rodde över med båten till den lilla halvön som vi har stugan på, fastland vid lågvatten och ö vid högvatten (;

Gjorde oss hemmastadda i gäststugan som jag och Victor sov i, de andra i själva stugan. Badade en massa, simmade t o m ut till stenarna mitt på sjön, eller Victor och Sofie gjorde (; Själv satt man då på bryggan och knäppte kort med älsklingens mobil :D

Vi fiskade gli för att sedan kunna fiska störra fiskar, alltså abborre. Jag börjar med att köra på grund, j*vla vassruggar att inte synas! Det finns 2 vassruggar mitt på sjön som man kan åka igenom, men man får inte köra för nära den ena, då kör man på stenarna som jag lyckades med :) Den andra ruggen hade inga strån, så ganska svårt att bedömma avståndet. Det roliga innan var att 3 killar körde på en sten utanför vår stuga, som vi hade pratat om kanske 30 min innan dom körde på den, alltså var den stenen låg, hur stor osv :) Riktigt kul!

Vi fiskade vid "trädet" ett bra fiskeställe där ett träd ligger i vattnet, fick väl upp ca 4 fiskar där och sen 2-3 st firrar vid vassruggarna. Prima! Ännu bättre att vi kunde röka i princip alla fiskarna :) Så rökt abborre fick vi med, najs!

Vi hade det lugnt, gjorde inte mycket, pratade och myste, så det var min helg :) Hoppas ni hade det trevligt i helgen ni med, för det hade jag!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Härlig bild! :D

2010-07-16 @ 14:27:44
URL: http://puissance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0