Nära till stallet? Det har jag aldrig haft...

Jag känner nog ingen som pendlar så mycket mellan stallet och hemmet, som åker så mycket, så ofta bara för att ta sig till stallet. Och vill ni veta? Jag är trött på det.

För att ta mig till ridskolan, 2 mil. 10 min med tåget, sen blir det till att gå i 20-30 min, 10-15 min med buss eller 5-10 min med cykel.

När jag åkte till Vendel och Bounty, då blev det till att ta bussen 15-20 min, sen gå 15 min eller 5-10 min med cykel.

Jag har aldrig haft nära till stallet. Har haft 2 medryttarpollar på cykelavstånd, men ingen av dom har fungerat med ägaren. Första hörde aldrig av sig, jag visste knappt vad jag skulle göra och fick hästen helt för mig själv. Andra skulle ha betalt efter att jag ridit i ca 1-2 veckor. Så har inte hat så tur med hästarna. Sen hittade jag annonsen om Backbo och Pärlan, behövde inte betala och fick rida hur mycket och när jag ville. Så mycket bättre, och så blev det helt tokigt och jag slutade där för nån månad sen bara.

Förstår ni mig om jag inte vill börja på ridskolan igen bara pga resetiden? Jag vill ha en nära häst nu, ingen som jag måste passa tider.

Kan ni också tänka er hur det är att passa tider, som när jag åkte till Vendel. Bussen gick kl 16.35. Ungefär 17.30 var jag i stallet, vart uppe och hälsat på Carina och Peter, bytt om till ridkläder och gått ut i hagen för att hämta häst. Senaste 18.00 var jag tvungen att sitta till häst för att hinna rida i 1 timme ungefär. Ca 19.00 var jag tebax i stallet. 19.50 var jag tvungen att gå, 5 min senare om jag cyklade, för att hinna till bussen i tid. Så efter att jag ridit till att jag skulle vara vid hållplatsen hade jag mindre än 1 timme på mig att fixa häst, ibland tvungen att ta in en av unghästarna, putsa utrustning, byta om, göra rent efter mig, pata med Carina om vad jag gjort och sen börja gå. Det blir tajt.

Men om jag inte hade behövt passa tider, då har jag kunna tagit båda unghästarna + Jasmine. jag skulle ha hunnit så mycket mera om jag hade haft cykelavstånd. Hade inte behövt rida i mörkret hela tiden.
Det är inte kul att jämt och ständigt behöva passa tider bara för att ta sig fram och tillbaka mellan stallet och hemmet.

Det jag önskar mig nu, är bara en häst som står nära mig, så jag kan bestämma helt själv när jag vill åka ut och inte behöva passa en massa tider. Så mycket lättare, för mig. För en gångs skull vill jag ha det så...

Foto: Sofie En liten bit av vägen som jag gick mellan bussen och Bounty, här på bilden sitter jag på Pärlan. Saknar dig <3

Jag vet inte vad jag vill ha ut med inlägget, detta är bara så jag känner och tänker. Så ni får stå ut med det (;

Kommentarer
Postat av: Anonym

För mig tar det 1½ timme med buss till stallet ;) Inte kul, men värt det tycker jag :D

2010-03-06 @ 19:00:55
URL: http://manddaaa.blogg.se/
Postat av: Sarah

När jag bodde i sthlm hade jag först 10-15 gång till tåget, sedan resa i 20-30 min sedan gå i 40 minuter. Nu har jag dock hästarna 50 m från huset ;)

2010-03-06 @ 19:35:04
URL: http://ridsportsarah.blogg.se/
Postat av: Sofia

Oj, gud vad långt! :O Själv har man 10 m :P

2010-03-06 @ 20:29:02
URL: http://arabflickan.bloggagratis.se
Postat av: Korven

oh, va jobbigt! :<

hahaha, kossor i kommentarsrutan :''''D

2010-03-07 @ 13:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0