Hoppas du har det bra <3

Efter att ha hört av en person att Bounty fanns på HästNet så kollade jag upp det, och det skulle jag inte ha gjort. Vilken ångest jag fick, vilken lust jag fick att åka ut dit och börja igen, vilken känsla när man minns allt vi gjorde. Underbara ponny <3

Jag såg på bilderna och filmen att de har någon annan som rider henne nu, och det gjorde ont. Att se denna nya person på ponnyn som jag red, som var min bästa vän, den ponny som jag gjorde henne till, det gjorde ont.

Men jag mådde dåligt av att rida henne, hur mycket jag än ville. Det funkade helt enkelt inte när jag fick reda på det, när jag hade kämpat så mycket med henne, när jag lagt ned svett och tårar på den ponnyn, och sen så säger dom en sån sak att hon är till salu, utan att ha sagt något alls till mig. Då rann det över. Jag klarade det inte och valde att sluta rida henne, jag valde att sluta före Bounty åkte.

Nu känns det som att de var de dummaste jag gjort, varför jag gjorde det kan jag nu inte förstå, men jag vill inte må så dåligt igen som de 2 veckor som jag mådde då, då allt bröt ut, då allt förstördes och blev en tunn pannkaka av den fina tårta jag gjort. Så vill jag inte må igen, aldrig igen. Så detta är väl bäst, även fast jag älskar dig mest min underbara ponny <3




Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken skillnad det var på dom två sista bilderna, du har verkligen jobbat med denna ponny Linda :D

2010-05-21 @ 21:20:33
Postat av: Dessie

:( <3

2010-05-22 @ 13:39:15
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Vad taskigt att inte berätta att hon var till salu.. Det har hänt mig med när jag jobbade på stuteri & red en av hingstarna.. Mina chefer ville att jag skulle rida honom fin, men de sa inte att det var pga försäljning :S

2010-05-24 @ 13:27:58
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Ingrid Melin

Hej! Bounty bor hos oss nu och har det jätte bra! Hör gärna av dig om du vill veta mer! Hälsningar Ingrid.

2012-03-31 @ 18:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0