Nytt i kameraväskan?



Foto: Jag, Nikon D300s + Nikkor 80-200/2,8 och Sigma 70-300/4-5,6

Under Globen har jag nu upptäck... Vilket sjukt värdelöst och dåligt telezoomobjektiv jag har! Måste verkligen köpa ett nytt om jag ska komma någon längre vart med just inomhusfoto. Det jag har nu är Sigma 70-300/4-5,6, det är ett bra nybörjarobjektiv, självklart! Men nu har jag kommit alldeles för långt och måste verkligen byta upp mig. Det ger inte den skärpa och bildkvalité jag vill ha längre. Så jäkla surt att man blev tvungen att fota med det i Globen bara... Nu blir det att spara värenda öre jag har för att kunna köpa ett nytt så fort som möjligt. Ett Tamron 70-200/2,8 står högst på önskelistan.  Och det roliga är att jag säkert kan få köpa det ganska snart, även fast jag inte har mycket pengar just nu. Jag håller alla tummar att ny kamerautrustning snart ligger på posten!

Får ta och tacka CyberPhoto för det oxå, tack för att ni lyckades strula till det! Då var det inte kul, men nu. Tack säger jag bara :D

Kommentarer
Postat av: beatrice

snygg blogg! (:

2010-11-29 @ 18:42:57
URL: http://beeatrice.blogg.se/
Postat av: Moa Jonsson

Hejsan!



Nu har jag bytt blogg och din bildlänk finns fortfarande kvar på min förra blogg. Om du vill byta med bloggen jag har nu kommentera den eller mejla till mig. Tack på förhand! :)



Kram

2010-11-29 @ 20:11:46
URL: http://moajonsson.shapemeup.se
Postat av: Sandra

Snygg blogg och snygga bilder :)

2010-11-29 @ 21:10:23
URL: http://sandriey.blogg.se/
Postat av: ...

asso det kanske inte är något fel direkt på ditt objektiv... det kanske är dina inställningar?

2010-11-30 @ 15:09:06
Postat av: bdb@Cecilia--waxin

Sigma 70-300 är inte ljusstarkt så jag tvivlar på att det är fel på hennes inställningar.

Tamron70-200/2.8 har en större öppning och släpper in mer ljus. Så behöver man inte skruva upp Iso så speciellt högt om man har tur.

Är själv inne på att köpa ett Tamron 70-200/2.8 till min D90. För ljusstyrkan skull.

2010-12-01 @ 22:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0