Svar frågestund

Amanda - Hur går det med häst-letandet? :D
Svar: Det är svårt att hitta bra hästar att höra av sig till, men det är bara att vara envis :)

Vad är det mesta du tjänat på bilder på en tävlingsdag? (spelar ingen roll om de e meeting eller inte, bara att de är en dag)
Svar: När jag och Elin har fotograferat tillsammans och sålt på plats har det varit ca 1500-2000 kr per dag. Under meetingen som vi var på i somras blev det ca 5000-6000 kr per helg.

Får jag komma o fota dig o din häst sen när du har en :D typ i sommar? hihiii! Men med din kamera, den är tusen gånger bättre om du fixar inställningar 8)
Svar: Självklart får du det! Det tackar jag aldrig nej till, och självklart kan du få låna min kamera. Det fixar vi :D

Vad är din favoritmat?
Svar: Oj, jag undrar om jag verkligen har någon favoritmat.. Men jag är väldigt mycket för att äta kött och kyckling, gärna med en potatisgratäng och god sås :)

Klistermärkena du har på din transport, asså ditt namn. Vart har du beställt det? =)
Svar: De är beställda genom Dekaltrim.se.

Vilka bloggar läser du? :D
Svar: Jag läser väldigt många bloggar, de jag kollar in varje dag är
Häst: Sandra, Rosanna, Caroline, Showjumper, Sara, Kristina, Ingrid & Linn, Sofia & Linn,
Foto: Karin, Michaela, Lina, Elin, Johanna, Marcus & Mikalea, Emelie, Caroline,
Storbloggare: Foki, Kissie, Dessie, Paow, Isabelle,
Kompisar: Becca, Jossan, Dessie, Ida,
Smink: Helen,
Som ni ser så läser jag extremt många bloggar (;

Vad är ditt besöksrekord? :D
Svar: Besöksrekordet ligger än så länge på 148 unika läsare på en dag :)

Hur många besökare har du ungefär varje dag? :D
Svar: Statistiken ligger oftast mellan 70-90 unika läsare nu för tiden, ibland kan det bli en avstickare på över 100 läsare :) Tack!

My - Hur gör du om du ska redigera en djur eller natur bild? Alltså grunden.
Svar: Det jag alltid gör med en naturbild är nivåer, kan sitta ganska länge med den innan jag går in på något annat. Behövs det så klonar jag även bort onödiga/störande saker och sist lägger jag på ett lager med skärpa J

Hur ser din drömhäst ut? Och hur skulle du vilja att hästen du letar ska se ut? :D
Svar: Min drömhäst… När jag var liten skulle det vara en svart frieserhäst, en vit lippizanare, och jag vet inte hur många olika hästar jag kom fram till att jag ville ha. Nu ser det nog mer ut som en hopphäst, spänstig och kvick. Färg spelar inte allt för mycket roll men en skimmel, jag är så svag för skimmlar. En svart eller fux skulle inte sitta helt fel det heller. Även om färg inte spelar roll så vill jag ha vita tecken på den, gärna höga strumpor i bak över hasorna och lite lägre i fram och en inte allt för bred bläs i pannan.

http://kuddarnabus.blogg.se/
Hej, ska du skaffa häst ?:)
Svar: Ja, jag ska skaffa häst J

Favoritfärg?
Svar: Blå och röd är nog favoriterna.

Favoritgodis?
Svar: Jag har blivit dålig på att äta godis, äter inte lika mycket längre. Men favoriten får nog bli snökulorna.

Favoritfrukt? ;)
Svar: Äpple! Helt klart

Sminkar du dig varje dag, isf med vad? :)
Svar: Jag sminkar mig varje dag, om det är så att jag ska vara hemma kan det hända att jag går utan, väldigt sällan. Använder foundation, puder, ögonbrynspenna och mascara, även eyeliner ibland till vardags. Allt är från Oriflame.
Ska jag på fest blir det oftast eyeliner och ögonskugga också, inte alltid.

Jeanette - Rider du överhuvud taget nu? Skall du skaffa häst?
Svar: Jag rider bara när mina vänner behöver hjälp med sina hästar, så det är inte ens 1 gång i månaden. Ja, jag ska skaffa häst.

Sabina - Vilket är din favorit objektiv att fota med? Har du något tips på bra objektiv till innefotografering? :)
Svar: Jag har 2 objektiv som jag använder mest, mitt Sigma 70-300/4-5,6 och Nikkor 35 mm/1,8. De är bra på olika saker, sigman är grym på utomhusfotografering, för att vara ett så billigt alternativ. Tyvärr vill jag byta upp mig till ett bättre. 35an är ett så grymt objektiv till närbilder, omgivning, natur och det används när jag fotograferar i ridhus.
Jag skulle nog säga Nikkor 35 eller 50 mm/1,8, de är bra och prisvärda objektiv för just inomhusfotografering.

Filippa - Hej, söt blogg!
Du tar jättefina bilder, det står säkert någonstans, men vad fotar du med för kamera?
Ha en bra dag :)
Svar
: De finns att läsa mer om min utrustning här. Använder mig av en Nikon D300s :)

Sanna - Vilken var den första kameran du hade? :)
Svar: Min första kamera var en Nikon D60, som nu min syster äger och använder :)


Kommentarer
Postat av: ebba bloppis på bloggen

hej! :) Hur gör du när du säljer bilderna på tävlingar? tänkte nämligen göra ngt likna´nde här på gotland :D

2011-03-08 @ 18:26:29
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0