I min sminkväska




Nu ska ni få dyka ner i min sminkväska, vad som finns i den. Kanske inte det mest spännande, men kul ändå :) För att även berätta det innan är detta en vanlig vardagssminkning, till fest finns det såå mycket mera att det inte skulle få plats på en bild (;

1. Börjar alltid med att använda concealer, beige runt ögonen och gul på kinder, näsa och haka. Märke Oriflame.
2. Ögonfransböjar, används alltid när jag har mascara. Fransarna böjer sig mycket snyggare och de spretar inte lika mycket. Märke Oriflam.
3. Foundation, älskar denna! Klarar inte av att ha blöt foundation längre då konstistensen på denna är helt underbar! Rekommenderas. Märke Maybeline.
4. Puder, ska alltid användas efter att man haft på foundation då den är kladdig och pudret mattar ner och slätar till den. Märke Oriflame.
5. Mascara, denna är okej, inget märkvärdigt alls. Märke Oriflame.
6. Rouge, avnänder jag bara lite av på kindbenen då den är mörk och skulle se konstig ut om jag drog fram den mer på kinderna. Märke Mary Kay.
7. Ögonbrynsskugga, en av mina krav då jag inte har några ögonbryn utan den (; Gör en mjuk båge över ögat, för att sist göra en liten spets. Fungerar mycket bra! Märke Oriflame

Sedan fick topsen och täckstiftet inga nummer då jag inte alltid använder den andra och topsen är ett måste för att få bort överflödig mascara som hamnar fel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0