Resultat Lurbo Ridklubb





Foto: Älskling, Nikon D300s + Tamron 17-50/2,8

Förklass 95 cm, två faser, 0 + 9 fel
Hon var superpigg på framridning och framhoppningen, hoppade kanon! Väl på banan var det speedhästen nr 1 (; Får till en väldigt fin grundomgång, fick ta många förhållningar och hon studsade bara framåt. I omhoppningen var det en tillbakasväng till sista hindret, jag hinner rider inte en bra väg till hindret och det tar tvärnit. Rätt av Corona att göra, då jag vet att jag inte får göra så där. Red om och hon hoppade galant och lätt över. Det var ca 70 starter och 18 placerade, kom kanske på 25-30 plats då vi hade fel i omhoppningen :)

Lagklass, 1 m, ute
Till lagklassen började hon kännas seg redan på framhoppningen, och fick inte till något alls på framhoppningen. Så redan där började hon att stanna. Fick till några bra språng mot slutet. Inne på banan fick jag inte till galoppen, bjudningen var borta och vi får stopp på 2an, sedan 3an. Efter 3e hindret kom suget, hon sökte hinder och galopperade själv så det inte bara var jag som tvingade fram henne. Hoppar kombination och delar av banan galant, hittar lägen osv. Sedan ska man hoppa 3an igen fast som nummer 8 denna gång, och där tog det stopp ännu en gång. Jag hittade ingen distans och höll inte om med benen tillräckligt. Så utesluten blev resultatet.

Resterande av laget presterade super och vi lyckades ta 2a platsen av 14(!!) lag fast jag fick sämst resultat. Nu laddar vi om till nästa lagomgång som är i mitten på maj.

Även fast det inte gick bäst för oss, så var vi garanterat snyggast! (;

Det kommer inte ut någon film, jag vet vad som ska bättras och tänka på, ni som har sett lagrundan har gjort det. My bad, helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Amanda

åh va kul!!!

2012-04-16 @ 09:53:24
URL: http://fotografamandi.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till lagplaceringen! Om du är "den svaga länken" kan ni bara gå från duktiga till SUUPER duktiga... vilket lag ni verkar ha!! Vi har köpt en liten hopppark med fyra hinder "safe system". Igår hoppade Linnéa och Bounty alla hinder utan att tveka! De var jätteduktiga. Bounty får ha sin stil med mycket fart och då går det galant. Med tiden kan nog Linnea ta ner henne lite i form och fart, som vi pratade om. Men gud så hon hoppar! Kramis från oss.

2012-04-16 @ 10:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0