Ridning x2


Nikon D300s + Tamron 17-50/2,8

Sova till 10, galet länge sedan man gjorde. Var i stallet vid 12, åka lite bil med Linda innan vi sadlade hästarna. Första ridturen blev på Leona, första gången jag satt på henne. En sprallig 4-åring (; Mest skritt men även lite trav, lite fjanterier, dra mulen i backen och bocksprång. Gullig häst! Linda red med på Rayona, prata om allt och inget.

Väl i stallet tog jag in Corona för att ta en ridtur på henne oxå. En pigg dam satt jag på, började med att kolla så att hon var med mig, start, stopp och flytta för skänkel. Travade ganksa kravlöst och blev mycket skritt. Kom sedan iväg till de fina ridvägarna så där blev det galopp på en glad häst! Så det blev lite halvt kondisträning med skrittpauser i mellan lite ökad galopp. Längs med denna grusväg fanns det några får, eller en hel flock. Och shit vad C reagerade starkt på dom. Fnös som att hela hjärnan skulle ploppa ur (; På vägen tillbaka så kunde hon inte ens skritta utan gick på tårna och travade hela tiden, gick i skänkelvikning och var lite extra töntig (; Haha, hon är bra söt!
Mys i stallet innan hon fick gå ut i hagen och blev fodrade med en massa hö :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0