Dressyrträning

Foto: Nellie, Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Idag var det dags att prova nästa tränare, däremot väldigt mycket närmare, nämligen i Upplanda, 5 min bilväg dit.
Tränaren idag heter Mia, och jag gillar henne. Dagens fukos blev just grunden, så struntade i formen och började med att få med mig bogarna. Han har svårare i vänster varv, för han är lite fast och stel i vänsterbogen. Efter många övningar på volter och fyrkantsspåret så släppte han till riktigt bra. Fick en riktigt wow-känsla när jag red på volt och ökade o minskade volten. Han var så fruktansvärt med mig och VILLE! Han blev en aning trött på slutet så fick kämpa lite extra då, men han har blivit så fin min lilla häst!
 
Riktigt lyckorus nu, han kan verkligen det här. Det gäller bara att plocka fram det hos honom :)
Ska verkligen fortsätta att träna flera gånger för Mia. Det jag och Bello behöver träna på är just grunderna, och det var Mia väldigt bra på. Så kul! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0