Corona, med barn och barnbarn




Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8

Var ut och red lite på Corona idag, blev en väldigt lugn tur då det var ca -12 grader ute. Ville inte anstränga henne för mycket då. Blev mycket jobb i skritten, lydnad. Övergångar, sidvärts osv. När vi hade kommit en bit, så börjar hon att fjanta, stannar för allt och inget - oftast inget - så jag bröt av en pinne till slut. Fick henne otroligt lydig och sedan var det bara att rida på som vanligt. Vilken fin galopp hon hade! Tyvärr väldigt lite galopp, men så fin :)

Hoppas jag kan ta mig ut snart igen, så det blir mera ordentlig ridning och kanske hinna med Rayona oxå. Funderar på att ta med mig nån kompis som kan tänkas fota oxå, hmm, får fundera vidare (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0