Degerbo Stall



Började dagen med att rida Rayona, hon hade nog en dålig dag. För handbromsen var i hela ridturen. Kändes också som att hon tog tag i bettet, lossnade aldrig riktigt i munnen. Hon var stretig och motvillig till att både gå framåt och söka sig neråt. Så jag tog det lugnt och valde att inte försöka jobba henne så mycket när hon ändå inte var med mig.



Sedan satte jag upp på duracellhästen. Denna dam var tvärtemot Rayona, hon var superpigg och kunde nog inte tänka på annat än att springa framåt (; Så söt!
Gcik väldigt bra hela passet, hon blir lite väl pigg i galoppen när jag tappar ridningen och inte hinner få tillbaka henne i tid. Inga tendenser till bockningar heller, wow!
Var superfin i skritten, gjorde fina skänkelvikningar över vägarna och flyttade gärna på rumpan åt olika håll. Själv fick jag slita för att rida ihop henne när hon blev lite väl pigg. Gjorde jättefina galoppombyten, lätt och smidigt.

Får ta nya tag med Rayona på onsdag, och ta ett ordentligt pass på Corona, båda ska bli svettiga. Tror dessvärre att det bara kommer vara jag som blir det... Haha (;

Kommentarer
Postat av: my

vad fina dom är :D

2012-02-20 @ 17:44:32
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0