Ridning i -13 grader

Idag åkte jag mot stallet vid 1 tiden, och kom hem vid halv 4. Uscha, kallt!
Började med att rida Rayona, på med hoppsadeln för bästa balans och graman som lite broms. Jäklar så pigg hon var! Just att jag använde graman på henne är då hon sätts igång efter vila och får endast skritta, det är för hennes och min egen skull som jag sätter på den :)

Hon fjantade för typ allt, och var på tårna. Pigg och glad dam :)

Sedan fick Rayona gå ut i hagen igen och Corona fick följa med in. Där har vi duracellhästen. Ju längre man rider desto piggare blir hon. Jag tränade mest mig själv, ha kontak mellan hand, säte och skänkel, och jag lyckades riktigt bra vissa stunder! Får vara lite positiv till mig själv ibland (;

Tänkte att jag bara skulle skritta och trava då det var så kallt, men eftersom att hon lyssnade så fruktansvärt bra på mig så blev det en liten kort galopp. Och hon går så fint, i form, arbetar under sig och ska typ precis sakta av. Då flyger hon iväg i en serie bocksprång. Då finns det inte så mycket att göra, upp med händerna, rid framåt och sitt kvar för fan. Efter några språng lugnade hon ner sig och galoperade på som vanligt. Knashäst :)

Överlag är jag nöjd med ridningen på Corona, Rayona har jag mycket att träna på och jag hade tur som hade gramanen på henne. Men väldigt fina hästar, ojah, som jag får sitta upp på :)

På bilden är det Rayona som spanar in alla hjärnspöken (;

Kommentarer
Postat av: my

kul med ridning. Kanske inte lika kul med temperaturen.. Men min fasters häst och hagkompis hade -42 grader i dag tror jag. Och de står ute.. Vet inte riktigt om det var -42 grader då min kusin sa det men igår var det -33 så ja kallt är det!

2012-02-05 @ 00:54:21
URL: http://monkiapa.blogg.se/
Postat av: lindis

Åh vad duktig och snäll du är!!! Så glad att du hjälper mig med mina donnor :) Haha låter typiskt båda 2, Rayona som inte kan koncentrera sig på jobb, å Corona som brallar när man minst anar det :) tur att de är underbara därimellan

2012-02-05 @ 16:17:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0