Stallet



Stallet direkt efter skolan, det var så fint väder ute så planerade att ta en längre tur än vanligt. Men började med att mocka alla 3 boxarna så att hästarna fick äta upp sitt lunchhö först. Under tiden jag mockade fick jag sällskap av Voldemort som inte kunde hålla sig med alla 4 tassarna på marken utan skulle sitta på min axel. Så där fick hon sitta.

Tog in Corona och gjorde henne i ordning för en ridtur, tog för första gången dressyrsadeln på henne. Ridturen började bra, gick sen lite sämre då damen var extremt pigg så jag fick kämpa så otroligt för att orka hålla henne. Sötis! När sist sträckan kom så blev det trav i låg fin form och sen kort galopp, med något galoppombyte och så trava av henne. Så pigg damen var! Hon är så rolig att rida då hon har så mycket egen motor, man behöver inte sitta och rida så mycket framåt :)

Slutade med att borsta länge på henne och göra ett försök till att klippa av lite man, blev väl mer eller mindre bra. Får fixa till den snyggare någon annan dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0