Stallet halva dagen


Mobilkamera

Åkte mot stallet efter skolan, red en lång tur på Corona, och hon gick så bra! Gjorde mycket tempoväxlingar och övergångar, skritt och galopp går hur bra som helst, traven har jag så svårt att sitta ner i. Och har alltid haft det, så där har jag något stort att träna på. Hon var så uppmärksam och ville verkligen jobba. Inga tendenser till att bocka heller (;

Men mitt i passet mötte vi något hårigt och litet som kom travandes mot oss, det var en konstig syn tyckte C, men det var bara en söt islandshäst :)

Sedan blev det en tur på Rayona. Jag vet inte vart vi har gjort av gramanen, så det fick bli utan den idag. Och nu fick jag minsann känna på damen på ett helt annat sätt. Hon är svårare än C att rida, men ändå inte. Vet inte hur jag ska förklara det. Men hon måste man jobba sig till en fin form, man måste arbeta hela tiden för att hon ska göra något. Men ändå är hon så otroligt känslig och fin, så hon är ändå "enkel" på något sätt.

Kändes att man satt på en "större" häst än C, R är mera stor häst, större steg och en aning högre i manken. C har mindre steg, mera mot en ponny :)

Får jag rida in mig på R så kommer det nog att gå bättre, de korta travsträckorna jag red var ganska kämpiga då hon skjuter mig framåt i sadeln, som jag inte var beredd på första gångerna (; haha!

På bild är der Rayona innan ridning och så är det jag och söta Voldemort! :)

Kommentarer
Postat av: lindis

Ja visst är det skillnad, men ändå känner man likheten! Corona är väldigt lätt, gör man rätt är hon riktigt bra men hon har ju sina fasoner för sig. Medans man måste kämpa för att Rayona ska göra rätt, men hon har mer gångarter och är som du skriver mer häst :) snart får du nog känna på hennes bockningar med, å då tänka dig känslan när man hoppar henne. Åh vad jag saknar mina små älsklingar!!!



Tack för länkningen förresten ;) Tyckte det var underligt med en topp på statistiken men märkte nu att det var du som stod för den haha, min blogg det bara nära och kära som läser

2012-02-16 @ 20:32:43
URL: http://lindanasbom.blogg.se/
Postat av: alexandra

Super fin blogg! Följa varandra på bloglovin?:)

2012-02-16 @ 23:08:29
URL: http://thisisalexandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0