Två fina hästar



Direkt efter skolan åkte jag mot stallet. Rayona fick bli första hästen, hon skötte sig exemplariskt! Men som vanligt är det lite explosionsrisk på henne (; Har märkt att hon är "rädd" för en postlåda, så det blev träning för mig, ställa bort från, hålla om med skänklar osv (; Mycket nyttigt! Blev inte jättelång skrittur då hon blir så distraherad av hästarna som går i hagarna längs vägen. Men var verkligen superfin hela tiden!

Corona vet jag inte vad hon hade för sig, en vägra-gå-framåt dag hade hon allt. Hade ridit över gärdet, och sen började hon. Stanna, gå två steg, stanna, gå två steg, stanna osv. Så höll hon på större delen av ridturen. Efter ett tag lessnade jag att hon skulle frysa fast i marken varje gång så jag hoppade av. Ledde henne fram och hon gjorde likadant. Snacka om att jag letade överallt på vad som kunde vara "läskigt" och hittade inget...

När vi kommer ut ur skogen, visar det sig att det är 3 lösa hundar med ägare som hon stirrat upp sig på. Kanske 500 m innan vi ens var i närheten av dom. Suck. Men hon är bra söt alltså (; Lät henne stå och kolla på hundarna som sprang runt på åkern, sedan fick vi lite sällskap tillbaka till stallet. Så blev endast skritt.

Ibland är hon bra söt alltså, men lite drygt att blåsa upp sig så mycket för några hundar. Haha! :)

Och så måste jag ta med kameran till stallet, fixa nya bilder. Kan juh inte använda samma hela tiden (; Och så hade jag tänkt att fixa en sak till Linda när hon kommer hem från Turkiet. Skulle vara kul om jag lyckades, men lite hjälp skulle behövas då. Iaf värt att tänka på. Kul att Linda läser bloggen oxå, så nu kan hon få bli lite nyfiken (;

Kommentarer
Postat av: lindis

Haha åh jag känner igen mig när du skriver om båda 2!! Erkänn att du kände hjärtat slå när Corona dumma sig? Och det var postlådan mellan stynsberg herrgård och Thilde.. Postlådan där det bott spöken i alla år



Ja det låter ju super :) Hon kommer vara väldigt pigg och glad när du hoppar så håll i dig! Mamma ska nog iväg å löshoppa Leona på lördagen, men hör med henne du bara.



Åh nu blir jag ju nyfiken!! Tell me ;)

2012-02-09 @ 20:18:17
URL: http://lindanasbom.blogg.se/
Postat av: my

haha vissa hästar brukar bli rädd för sånt som man tycker de inte borde vara rädd för men sen när det kommer en lastbil då är de stencool haha ;)

2012-02-09 @ 21:04:58
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0