Stallet


Mobilkameran | Corona, Rayona & Leona

I morse tog jag bilen mot Degerbo och red en tur på duracellhästen Corona (; Ju längre man rider desto piggare blir hon, gullis!
Red en ganska lång tur runt på en massa fina skogsvägar. Rallybilarna på gamla E4an var ganska läskiga när de körde förbi och lät som värsta åskmoln. Annars var hon så fin! Lyckades verkligen få till det, så jäkla fin i skritten när jag gjorde rätt. Traven fick jag kämpa ganska länge med för att jag ska hamna rätt i sadeln, ha kontakten kvar osv. Med tanke på att jag inte ridit regelbundet på 2 år så är det väldigt kämpigt.
Träningsverk i morgon, check! Galoppen blev hon väldigt fin i efter en massa travarbete och övergångar, hon blev lite väl pigg ett tag så jag knappt orkade hålla henne så fick lägga in lite halter ibland.

Men överlag är jag väldigt nöjd med ridningen idag, jag han känna igenom henne och känna mina egna brister i ridningen, nu är det bara att börja träna :)

Kommentarer
Postat av: Ebba

sv; Absolut! :)

2012-01-28 @ 14:40:14
URL: http://ebbablomqviist.blogg.se/
Postat av: my

så kul att du ska börja mer med ridningen nu :D

2012-01-28 @ 18:06:56
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0