Bello passar i rött



Men idag på ridturen var vi gröna (;
Och han var så fin! Skrittade fram ganska länge och stämde av så allt funkade. Travade igång honom och sen blev det fokus på att hålla en bra galopp. Han vill gärna korta stegen och krulla så nu fick han öka på och så struntade jag totalt i formen för att bara hålla fokus på just tempot. Han ska hålla samma galopp på långsidor som i hörn och kortsidor. Efter ganska kort arbete så föll han in i en behaglig galopp och eftersom kom en stadig form från hans sida. Det kändes så fruktansvärt bra! Vilken fantastisk häst jag har att jobba med.
Avslutade när det gick som bäst och han höll galoppen hela varven runt, underbart!

Och så låter det som att jag rider på en ridbana, och nej, det gör jag inte. Rider på en åker :)

Så min dag har börjat otroligt bra! Nu ska jag springa igenom duschen, sedan ska jag försöka åka till Tierp och hämta upp min kära kameraväska, som glömdes i stallet igår. Oops.
Ska även förbi en kompis med lite saker och så tänkte jag åka förbi Wollerts och köpa lite foder åt min stora herre :)

Jag tänkte även fota lite mera kläder som ska ut i bloppisen, och designa om den lite med header och bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0