Fin totto

Mobilkamera
 
Att hämta häst i hagen kan bli en rolig upplevelse, Nisse tyckte att det godaste gräset var mitt i vattenpölen (;
 
Dagens ridning blev i dressyrsadeln, och jag hade tänkt att rida igenom honom ordentligt och få igenom sidorna, då han gärna tittar utåt i vänster varv. Men jag kände inte för något avancerat dressyrpass så det blev mest rida i alla gångarter och sedan tackla problemen som dom kom. I högergaloppen böt han till vänster när jag krävde att han skulle vara inåtställd men galoppera på ett hyffsat rakt spår. Så där blev fokusen att han skulle gå rakt med inåtställning och det bra i båda varven. Efter ett antal volter lyckades vi få till det bra. Gjorde några ökningar för att han ska tycka det är roligt och så travade jag av honom lång och låg. Mycket fin häst när han släpper till! :)
 
Sedan bev det en massa fix i stallet, böt bort pessoabettet till ett rakt gummibett. Har tyckt att han tappar framåtbjudningen med pessoat och jag får inget ärligt från honom alls. Så ska prova det raka på uteritten i morgon med Nellie, så får vi se i några dagar om han blir bättre :) Annars får jag ta ett snack med ägaren och låna hem lite andra bett att prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0