Krull och tefat


Mobilkamera

En rolig ridtur med söthästen! Tanken var att skritta längs grusvägen och sedan trava lite på åkern. Men herren var så galet pigg att det blev galopp oxå. Vad han ångar på! Det finns lixom inte stopp i hans huvud, och då menar jag inte att jag inte får stopp på honom, han lyssnar superbra bakåt. Men han vill lixom inte, han smygökar hela tiden, krullar och länger galoppen hela tiden. Han tar sådana stora galoppsprång till slut att jag inte kan sitta i den, då tar en häst stora språng...
Han blir som ett ånglok, och så tar man i tyglarna, visar bestämt att nu ska vi sakta av och han övergår till en samlad trav med bärigheten kvar och fint i formen. Jag blir imponerad av honom, tänk senare när vi hunnit rida ihop oss? Och när vi börjar ta oss till lite träningar, galet vilken häst jag fått tag på!

Skrittade av honom avsuttet och näsborrarna var stora som tefat, haha. Det var tydligen lite jobbigt att få galoppera, men öronen framåt hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Visst är han underbar?

Ni ser ut att trivas tillsammans!

/Camilla

2012-06-09 @ 00:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0