Pyssel i stallet



Valde att ge Bello en vilodag, så all utrustning åkte fram för att få en riktig genomkörare. Lädertävl först för att sedan använda läderbalsam. Fint och glansigt blev allt :) Sadel, träns och benskydd.
Funderar även på att ta hit dressyrsadel, den hänger i ett inlåst garage då jag inte var i behov av den riktigt än, men nu är jag så sjukt sugen på att rida ett riktigt pass och försöka leta träningar. Men lite mera muskler och kondis på hästen skulle behövas :)



Bello fick stå i boxen när jag gjorde i ordning allt, för att han ska äta upp sin mat, som han är kräsen och äter när han vill. Idag passade det inte (;
Borstade länge och myste en massa. Sedan fick indianmanen försvinna, blev mycket bättre förutom att manen inte kan ligga på en sida (;



Så han fick lite fina fltor i manen! Banne mig om inte manen kan hålla sig på samma sida nu (; Lite fin måste han bli om man ska kunna boi fotograferad någon dag, vem vet.



Borstade ut hela svansen oxå, det händer inte så ofta då han har så tunn. Rättare sagt var det första gången sedan jag hämtade hem honom, har inte rört den tidigare i rädsla att den ska bli tynre.
Oljade även in hovarna, som jag gör varje dag, och hade lite pälsglans i svans och lite i manen där den är tunn. Så nu är han fit for fight igen! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0