Dressyr på Max


Nikon D300s + Sigma 70-300/4-5,6 | Bild fotad förra vintern till reportage i UNT

Dressyren idag gick väl bra, om jag ska vara väldigt snäll. Rida rätt upp för att kolla så hästarna är raka, lite sidvärts på långsidorna, rida på stora mittvolten i trav, nedsittning var rena tortyren. Max är inte direkt den bekvämaste av alla hästarna (; Sen att man måste hålla ihop han och rida baken framåt är inte det lättaste. Han blev mest seg och kort isället för pigg och studsig. Var inte det lättaste men de gick bättre efterhand men inte så att det blev bra, enligt mig. Galoppen blev lättare, men han blir så kort att han nästan trav-galopperar på något sätt för man tappar lite ridning. Så det gäller att ha mage och ben för att orka rida honom.

Sista övningen blev att rida förvänd galopp hyffsat bra, när han var kort, mestadels blev han för lång tycker jag själv då. Men ändå ett hyffsat bra pass. Han är inte den lättaste att rida och min korta ben räcker inte runt honom (;

Avslutade med lite trav runt fyrkanten för att han ska bli låg och avslappnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0