Duktig Corona


Foto: Sofie, Nikon D300s + Tamron 17-50/2,8

Han med att rida Corona innan hovslagaren skulle byta lite dojjor på henne. Det var en pigg dam jag satt på, travade och galopperade igång henne för att sedan gå in i en övning jag gjorde på hoppträningen sist. Trav för att korta och länga steget, som sedan blev galopp. Hon gick super i traven, var snabb i tempoväxlingarna, kom snabbt tillbaka. När sedan galoppen kom så blev det lite kul, typ. Luftsprång för att ta sig framåt, byta galopp för att distrahera mig, och dra ner huvudet för att försöka rycka tyglarna ur händerna. Haha!

Så det var ett bra försökt för mig att försöka få stopp på damen som hade det superkul. Gjorde halt, fick ordning på sakerna och så började vi om. Efter mycket övergångar och mindre tempoväxlingar i galoppen lyssnade hon riktigt bra.
Hon är bra söt den där duracellhästen (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0