Hittat någon knapp


Mobilkamera

Idag fick jag för mig att jag skulle linda lite ben, så fick det blir oxå. Lindade endast bakbenen, då jag suger på att linda ben och måste öva på det (; Senskydd  i fram. Så dagens hästoutfit kan ni väl få, haha!

Tillbaka till ridningen, så har jag fått en massa tips av Linda, och idag så kämpade jag på! Skrittade väldigt länge, flyttade för skänklarna i allt från skänkelvikning till slutor, böjde och lossade henne i munnen. Efter att ha skrittat på ett tag fick hon lite egen bjudning och la sig på bettet. Lirkade lätt loss henne och fortsatte övningarna. Travade korta snuttar för att checka bromsen och se till att hon var med mig hela tiden.

Mycket start och stopp i skritten för att kolla så att hon lyssnade på mig. Och vilken skillnad det blev! Snacka om att man hittade knapparna av alla tips Linda gav en. Corona var så lyhörd och ville så otroligt göra allt jag bad om att hon mot slutet gjorde allt på en gång. Då var man lite övertydlig med vad man ville och så gjorde hon enkelt rätt på en gång.

Galopeprade även korta korta snuttar för att kolla så att hon lyssnade på mig, och självklart tar hon tillfället i akt och bockar iväg. Haha snuttan! Avsaktning till skritt och börja om, skänkelvikningar osv. Sedan fattade man galopp igen och försökte vara extra tydlig med vilken galopp hon skulle vara i.

Travade av henne sista vändan och så otroligt fin! Hon väntade, lätt i handen och rusade inte iväg. Nog tyckte damen att det var lite jobbigt, hon var svettig i ansiktet när vi kom tillbaka till stallet (;

Iiih! Glädjerus! :D Så skönt attman hittat någon enstaka knapp på henne.

Kommentarer
Postat av: lindis

Va kul att det hjälpte er lite på vägen :)

2012-03-17 @ 20:24:57
URL: http://lindanasbom.blogg.se/
Postat av: my

det är så bra med skrittarbete och flytta för skänklarna för då gör man mycket halvhalter och hästen blir underbar :D

2012-03-18 @ 17:09:59
URL: http://monkiapa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0