Skidbacken Ramunberget



Nikon Coolpix s3300

Dagen har spenderats i skidbacken. Så kul! Sist man åkte var 2008, det var ett tag sedan. Och ringrostig var man, det tog ett antal åk innan man kom in i den gamla formen, som inte riktigt finns (; haha.

Vi tog bilen över Flatruet, där man inte såg något alls. Ca 1-2 m framför bilen så man precis såg vägen. Shit, då blåser det mycket uppe på kalfjället. Men vi tog oss över och åkte in i Bruksvallarna för att inhandla lunch för dagen, och fortsatte sedan mot Ramundbergen. Hela resan var på ca 5-6 mil, bara för att ta sig till skidbacken med bra backar. Och nog var det bra backar, tyvärr väldigt blåsigt så alla liftar var inte öppna, men de som gick hade otroligt fina backar. Mest röda backar, som jag själv tycker är roligast, och de var pistat ända in på eftermiddagen när vi avslutade dagen. En av de avstängda liftarna öppnade senare under dagen och vi kunde ta oss till helt orörda backar. Helt underbart! Tyvärr var det mycket lössnö över de pistade backarna så det blev lite jobbigt att åka när det tog emot ibland, men så roligt! Helt till mig (;

Som Jonas sa, "man har inte åkt skidor om man inte ramlar" och nog ramlade jag. Skulle åka om ett barn med sele till sin pappa, i en smal pist som var lite mera transportsträcka. Och så såg jag en lucka för att åka förbi, men då svänger barnet in mot mig och jag måste brosma, bara att där var det lössnö så det tog tvärstopp, haha. Snygg faceplant där. E höll på att skratta ihjäl sig som åkte bakom och såg allt. Haha.

Otroligt rolig dag och jag hade gärna åkt en vecka till Åre på en gång efter denna vecka, för att bara äka en massa skidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0