Stallet



Stallet nu på morgonen, mockat och fixat allt i stallet så att det är klart, tog in Corona och gjorde i ordning henne för en ridtur. Kollade gas och broms som funkade bra, kunde stå upp i galoppen utan att hon tänkte bocka iväg (;
Red ingen längre tur men när långsträckan kom så skulle jag trava första delen och kolla så att hon var med mig, skänkelvikningar osv. Andra delen blev det galopp och likadant där. Böt galopp och var superfin, tills hon böt utan att jag bad om det. Då blev det krig och damen skulle bara framåt. Efter en stund gick det bra och hon böt inte galopp, tills vi skulle sakta och hon var snabb nog att byta. Så då var det bara att börja om. Och så höll vi på resten av vägen hem (; Haha.

Men hon var superfin när hon förstod vad jag ville, vilken härlig dam :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0