PS of Sweden

Då jag har en del brister i min ridning, som självklart går att träna bort, men som jag vill ha lite hjälp på traven med. Skulle jag då "bara" behöva köpa dessa 2 produtker hos PS of Sweden, men jag undrar om dom verkligen är värda sitt pris. Jag vet inte, har aldrig provat någon men det skulle vara kul att göra!
Så tänkte skriva varför jag skulle behöva dessa två och hur jag tänker kring dom.

Perfect Shoulder
När jag var på träningshelg för Uffe påpekade han främst att jag inte rätade upp mig i övergången mellan galopp och trav. Denna väst tror jag skulle hjälpa mig att kunna räta upp mig på de ställen då jag tycker det är svårt att komma ner och vara det stöd som jag måste i vissa moment. Att då kunna ha denna som påminner att "räta på dig!".
Men den allra största anledninge till att jag vill köpa den är för att jag ska kunna fortsätta fotografera på tävlingar. Då jag märkte år 2011 under Kråkhoppet och Ponnyhoppet på TiRK, då det blir 7 intensiva dagar med några få dagars mellanrum mellan båda tävlingarna blir för påfrestande för min kropp. Det började med att jag fick ont i rygg och svanskota. Då problemet uppstår pga av jag har en för tung kamera, väger ca 2,5 kg med stora objektivet. Så jag tror att denna väst skulle kunna hjälpa mig med att främst kunna fotografera flera dagar i rad men även moment i ridningen. Den ligger bland de högsta på min önskelista till jul :)
 
Perfect Heel
Då min andra tränare Johanna påpekade att jag drar upp hälarna så vill jag testa dessa. För att få ner trampet, komma ner i sadeln och följa hästen bättre pga det. Ännu en sak att lägga på önskelistan.
 
Men tyvärr är dessa 2 saker inte de billigaste i inköp. Så det kommer nog att ta lång tid innan jag kommer kunna köpa båda, men västen kommer att bli prio ett då jag får ut mera fördelar med den.
Såklart kan och ska man träna sin ridning utan hjälpmedel, men jag vill komma ännu längre och få lite hjälp på vägen. Och som sagt, västen vill jag främst ha för att kunna fotografera, vill inte behöva släppa det pga ryggont :(
Så det är bara att spara, spara och spara!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Kan du inte köpa ett stativ till kameran..?:)

Svar: Jag har redan ett stativ till kameran :) Och det funkar inte när man fotar på tävlingar att ha stativ.
Linda Enarsson

2012-11-17 @ 18:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0