Filur hade uppvisning!

Nikon Coolpix s3300
 
När man har sina favoritbyxor på sig, och ska kratsa leriga hovar. Så använder jag en handduk mot benet för att slippa bli så skitig själv. Tror ni inte att jag lyckas få världens fläck på benet ändå?! Så typiskt..
Och hästarna vägrade komma in idag igen. Och Filur hade en väldigt fin uppvisning på vägen upp i hagen. Bocksprång kombinerat med full galopp och mera bocksprång! Haha, han är bra söt när han försöker (;
Men han är lite för matvrak för att vara en riktig vägra-gå-in-från-hagen typ så han kom snällt när han hörde prasslet av mat i hinken. Snäll häst! :)
Min däremot, fick jag nästintill tvinga/jaga för att få in honom, fast att Filur redan stod inne. Knashäst. Men han kom in efter ett tag.
Söta Filur stod inne och gnäggade hejvilt efter han, och hans race i hagen resulterade i en massa ånga från honom. Ansträngande att ha roligt i hagen, tyckte han!
 
Bello gick ett lugnt pass, skrittade fram väldigt länge och sedan blev det bara lite trav och galopp med fokus på övergångar och bärigheten kvar i dom oxå. Han gjorde det fint trav-skritt men det är värre galopp-trav. Då åker huvudet upp för mycket och han tappar ryggen totalt. Aja, bara att träna på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0