Helgens träningar

Foto: Clara eller Johanna, Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Lördag
Han lyssnade inte för 5 öre på mig. Det kändes så fruktansvärt jobbigt att han inte ville samarbeta under just denna helg. När jag red fram så kändes han ändå mera liksidig och elastisk i sidorna, massagen gjorde lite underverk ändå! Men han lyssnade inte speciellt bra. När jag kom in i ridhuset så var det värre där inne. Så när min tur blev att träna mina 30 minuter så fick gramanen åka på för att få något gjort. Han lossnade snabbt och kom till ro. Så det kändes bättre. Men det var ganska så mycket lika träningsupplägg som jag har ridit förr. Bellos brister och dom är jag väl medveten om. Var inte nöjd med ridningen och hästen men träningen var bra.
 
Söndag
Han var såå mycket bättre! Men inte bra. Han trampade på bra redan vid framridningen och sökte sig neråt.Började passet utan graman och lossade honom i sidorna, fick igång trampet och fick ner honom mera och mera i formen. Under andra halvan så åkte gramanen på. Det var dags för skolor, öppnor och slutor som han gjorde galant! Även skänkelvikning och travökningar. Sista biten var det sitsträning för mig. Få honom att fortsätta trampa på under övergångarna. De gick bättre mot slutet men är inte riktigt nöjd med min insats just då.
 Är överlag nöjd med träningen, eftersom han släppte till fortare och gjorde det mesta bra.

Måndag
Slänger in att jag red ut idag i skritt och trav, avancerat (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0