Hoppträning och uteritt

Foto: Bästa Nellie! Nikon D300s + Tamron 70-200/2,8
 
Igår var det hoppträning på scemat, hade tänkt mig en galen häst som gjorde allt för att få kasta sig över hindrena. Istället var det samma gamla vanliga Bello som nonchalerar mig. Men han blev en aning pigg på hinder ändå! Första rundorna tog han bra med sats för att komma över, och tyckte allt var lattjo roligt. Men efter ett tag var det mindre kul och jag fick jobba mera för att få honom på spåret och ta det lugnare. Sen att han är så oridbar till vänster är mindre kul, svårt att få igenom honom i svängarna. Men det tog sig.
Blev en massa prat med tränaren så det kommer att bli lite ändring, och förhoppningsvis flera träningar!
 
Idag red jag ut, ville att han skulle lyssna fram som bakåt, det är basic saker. Men han är lite lat och gör det inte helhjärtat jämt. Så idag fick han jobba på med att vara alert och kvick när jag bad om en ökning, övergång eller vad det nu var. Gick mycket bra mot slutet och det avslutades med en bra känsla. Hoppas han är lika i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0