Pyssel, fota och en redig galopp



Cyklade upp till stallet mitt på dagen någon gång. Blev hälsad av en Filuris som det var väldigt synd om (; Men de var lika synd om Bello som stog ensam i hagen och tryckte vid grinden, roliga hästar vi har.
Började med att mocka och göra fint i boxen. Snacka om att man verkligen snålar på  spånet, man kastar inte mer än nödvändigt. Och det är väl tur i sig, så man slipper den kostnaden att bara köpa en massa strö. Till vintern har jag tänkt att han får stå på bädd, för värmen och kostnadens skull.
 
Min lilla totto tycker som sagt inte om att vila, och nu har han vilat i 3 dagar, men han reds lugnt igår. Idag var han fin, men galet pigg! Skrittade till en åker längre upp, red honom i alla gångarter, mycket plus för hans grymma galopp! Sån jäkla känsla man får i den, gaah! När jag tyckte han kändes fin så avslutade jag och skrittade en runda för att skritta av. Men han var så galet pigg att jag valde att rida in på åkern igen och galoppjobba honom lite till. Och det var med besked.
Han var super till en början, men kände att han så gärna ville öka, kände hur han tog sats i galoppsprången men jag la han bara på volt för att lugna ner igen. Men så lyckades han dra iväg, och jag fick inte stopp på honom. Efter halva varvet på åkern - som är en aning stor - så lyckades jag styra in honom på volt, med hjälp av en tygel. Shit, det bara sprutade tårar av farten.
 
Men så får man såklart inte göra, så då var det bara att börja jobba i kort kort galopp. När han gjorde det bra fick han skrittas av. Träffade även på lite hästfolk på vägen hem, så blev ett stopp och prata en massa. Stämde en uteritt med en av dom nästa vecka. Ska bli spännande! :)
 
När jag ändå var i stallet, fotade jag en hel del, tex nya sadelkammaren, lite nya saker och annat smått och gott. Eftersom att jag åker bort i helgen, så fixar jag en massa tidsinställda. Så ni inte blir helt uttråkade :)
 

Nikon D300s + Tamron 17-50/2,8

Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad har den understa hästen för sår på nosryggen? :o Såg inge mysigt ut.

Svar: Han har fått sår efter flughyvan, men de läker fint och är snart hela igen :)
Linda Enarsson

2012-09-07 @ 15:10:52
URL: http://tesssanss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0