Utsläpp av hästar

Mobilkamera
 
I morse var jag upp och släppte ut hästarna, och försökte mig på att brodda damen. Och det gick ju som det gick... Haha. Jag han bara med framhovarna, så hon är i alla fall broddad i fram. Bättre än inget än så länge.
Men som jag kämpade med att lyckas! Dumma saker.
 
Först ska man försöka göra rent hålen, lycka till när det sitter en ministen fastklämd i ett av dom. Och sedan är skårorna borta och det går knappt att få till några nya eller få rent dom gamla, eller hur man nu vill se på det. Och så när det väl är gjort ska man få i brodden också. Alltså som jag har hållt på! Men som sagt, framhovarna har 2 broddar i var, så det är skönt att hon står lite stadigare nu. Så i morgon blir det att ta tag i bakhovarna och en rakning :) Det blir även ridning i ridhuset och ha lite bomövningar, hoppas Linda kan stanna kvar och hjälpa mig lite!

Kommentarer
Postat av: thea gunnarsson

Vad är det för nät ni använder till höet?:)

2013-12-07 @ 16:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0