Inte som jag tänkt...


Nu är det så, att jag har fått mig 2 nya kompisar. Och dom är inte så trevliga då dom har gett mig ont i händer och armar. Men mitt ben är avlastat. Så mina vänner kan presenteras som krycka 1 och krycka 2. Trevliga namn alltså!
 
Och för att ni ska förstå så är det så att jag var till stallet som vanligt efter jobbet på torsdagskvällen. Inget ovanligt med det lixom, det ovanliga var att jag lyckades pricka in en hästskosöm som låg på golvet och väntade på att få borra sig igenom mina skor, strumpor och in i min fina fot. Så jag skriker, ringer pojkvän, slänger mig på golvet med foten på vattenhinken. Dra ur sömmen med tång, av med sko och strumpa och inse att det var ganska lugnt, men hem till mamma, göra rent och sist akuten. Så mina nya vänner är användbara, men inte så roliga att ha med sig. Så att säga.
 
Min helg har blivit avbokad om jag skulle ha så roligt i. Tråkigt, men vad ska man göra när man hoppar på ett ben. Har lånat pappas bil för att kunna ta mig överallt, värst är ändå våra 3 trappor upp till lägenheten. Men jag lever, har mer eller mindre ont i foten och har inte avbokat riktigt allt i helgen. Och så har jag shoppat matvaror för att kunna baka en hel del under min tid som enbent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0