Mitt i stan

Idag blev det en lång skrittur, och då våra skogar för tillfället inte går att rida i pga älgjakt, tråkigt...
Men hästen ska motioneras ändå, i detta fall bara i skritt, men ändå. Hon ska röra på sig.
 
Så jag bestämde mig för att rida in i samhället i stället. Hon var så lugn och reagerade inte på något allt. Jag blev faktiskt ganska paff då jag trodde att nåt skulle hon väl titta på. Hon skrittade på i friskt tempo med spetsade öron.
 
Stannade till utanför mormor så att hon fick se min nya familjemedlem. Och damen stod stilla där jag ställde henne från början. Såhär lugn är hon inte när jag rider ute i skogarna (; haha.
 
Sedan blev det en massa pyssel i stallet, hon fick stå i boxen och äta lite hö medan jag smorde all utrustning, sadel, sadelgjord, träns, benskydd och allt annat som behövdes en genomgång :) Så nu är det underhåll som gäller och så blir nästa omgång om en månad igen.
 
Mockade och fixade mat och hö efter att damen fått stå och beta utanför stallet en bra stund. Så har haft mysiga timmar i stallet med min vackra häst :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0