Fin morgon

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Älskar när man kommer in i stallet och solen lyser hela vägen in till hjärtats box. Så vackert. Sedan är det svårare att få sådant på bild (; Haha. Alla hästarna var redan ute i hagarna så jag började med att mocka och göra allt i ordning med mat osv. Tog med mig grimman, kameran och en kanna vatten ner till Coronas hage. Hämtade in min dam och borstade så gott det gick i fällningstider. Mysigt! Jag är lika hårig som Corona efter en borstning...
 
Idag var vi orangea, så snyggt! Jag hade gråa ridbyxor och orange tröja och ridstrumpor. Men hade mina svarta MH stövlar. Sedan blev det gramanen på för idag skulle det bli dressyr i ridhuset. Och min fina tjej bevisade idag hur fruktansvärt fin och underbar hon är! Hon är så klockren, min fina tjej.
 
Jag har en högerhand som gärna ligger nära manken och armbågen som hamnar långt ifrån kroppen. Så idag blev det att använda dressyrspöt över händerna. Alltså att jag la det över mina händer så att händerna kom i rätt position. Och så tänkte jag mycket på var min armbåge var. Sedan att jag ska trampa ner lika i båda stigbyglarna och sitta rakt över hästen. Detta är bara några saker som jag tränar på varje gång jag rider.
 
Red fram i trav och galopp på rakt spår och stora volter. Inget avancerat. Började sedan att plocka in bakdelen, så kallad tagen bakdel på de öppna delarna av volterna. I både trav och galopp i båda varven. Och det som kändes så sjukt bra var övergångarna, dom har nog aldrig suttit såhär bra som dom gjorde idag. Corona gjorde jättefina enkla galoppbyten snett över ridbanan osv. Så fin!
 
Fortsatte sedan med att rida tempoväxlingar och mera övergångar. Red en del innanför spåret för att känna att jag hade henne mellan hand och skänkel och lika mycket på båda sidor. Fortsatte sedan med att rida öppnor och slutor längs långsidorna och gjorde sedan slutor som i timglaset. Gick ännu bättre!
 
Avslutade med att rida på stora mittvolten i galopp och göra övergångar från skitt och trav till galopp och omvänt.
Detta ridpass gick så bra att jag som svävar på små moln. En riktigt bra start på dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0