Grönt är skönt

Nikon D300s + Nikkor 35mm/1,8
 
Idag kände jag för en grön outfit. Och allt i stallet har tagit lite extra lång tid då jag inte känner mig på topp. Usch för det. Det är tur då att man har en så förbannat fin häst!
 
Min plan från början var att rida lite bommar med min tjej, och det fick bli det till slut också. Så jag satte upp en kombination med bommar före, efter och mellan hindrena som då låg på sockerbitar - cavalettiblock. La ut tre bommar långs medellinjen med ett jämnt avstånd i mellan.
 
Värmde upp försiktigt med att korta och länga traven och likaså med galoppen. Mycket rakt spår och stora volter. efter att ha arbetat galoppen en stund red jag över bommarna på stora voltera kan man säga. Började att korta upp henne för att köra serpentiner med galoppombyten över bommarna. Och damen fattade galant! Hon har en tendens att efter bommen vända väldigt snabbt, så det blev mycket fokus på att verkligen ha henne rak tills väggen kom igen och det blev en mjuk hörnpassering. La in serien efter hand och bara rullade igenom.
 
Detso längre passet gick desto starkare och piggare blev min tjej. Det blev jobbigt tyckte jag. Hah. Men efter en massa slit så fick jag till det som jag ville och kunde avsluta passet med en bra känsla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0